Honda Formel 1

En ny æra

De gode gamle dage. De gyldne år. En svunden tid. McLaren-Honda-samarbejdet har rødder helt tilbage til 1980'erne. Og nu er vi tilbage for at skabe Formel 1-historie igen.

Rul

Afprøv, justér, gentag, fokusér.

Honda Formel 1-motor.

Vores arbejde er aldrig færdigt

Hvorfor vi kører racerløb

Vi har brug for nye udfordringer – for at udvikle os, for at skabe nye idéer, for at teste os selv, for at begå fejl og for at lære af dem. Sådanne udfordringer inspirerer os til at tænke i nye baner.

Og det er præcis, hvad Formel 1 gør. Det er den ultimative ingeniørudfordring. Det betyder, at vores arbejde aldrig er færdigt. Der er altid mere, vi kan gøre. Vi stræber konstant efter at forbedre os – lidt mere kraft, lidt større effektivitet.

På banen er det forskellen mellem blot at deltage og være med helt fremme – mellem nederlag og sejr. Når løbet er slut, gør vi klar til at gøre det hele igen.

DNA'et i racerløb

Se Hondas laboratorium

Vores motorer kombinerer intens varme, elektriske gnister og rå computerkraft.

For en Formel 1-motor er rå kraft ikke længere nok til at få bilen rundt på banen. Som en konsekvens af en række strenge nye regler kræver det også effektivitet. Vi har udviklet en bred vifte af teknologier, som maksimerer effekten og samtidig minimerer tab.

Brug af motor/generator-enheder, energilagring og intelligent computerteknologi gør ikke blot vores bil mere økonomisk. Det sikrer også, at vores 1,6 liter V6-turbomotor er lige så kraftfuld som de 2,4 liter V8-motorer, der blev benyttet tilbage i 2013.

To medlemmer af Honda Formel 1-teamet.
Honda Formel 1-motor.
Honda Formel 1-bil med teammedlemmer.
Nærbillede af Honda Formel 1-bil.

Designet til både banen og vejen

I dag er udgangspunktet for at bygge en Honda Formel 1-bil og en Honda-personbil stort set det samme.

Honda Insight på vejen, set forfra.

Honda Insight var den første hybridbil til at blive introduceret på det amerikanske marked.

I 2015-sæsonen belønnes effektivitet i Formel 1 – det er derfor, vi er vendt tilbage til sporten. Samtidig betyder det, at vi kan overføre de erfaringer, vi gør os på banen, til vores personbiler. Udfordringen er den samme: mere kraft, mindre brændstof.

Effekt – på en ny måde

Vi har altid bestræbt os på at maksimere effekten og samtidig minimere tab – selv når det kommer til vores sportsmodeller som f.eks. NSX og Civic Type R. Vores tilbagevenden til den højteknologiske Formel 1-verden betyder, at vi kan fortsætte med at fokusere på ydeevne, effektivitet og racermentalitet på allerhøjeste niveau.

Honda NSX, set skråt forfra.

Honda NSX kombinerer en superbils ydeevne med en hybridbils teknologi.

Honda Formel 1-bil på banen, set skråt forfra.

Formel 1-bilens nye 1,6 liter V6-turbomotor er proppet med effektive og ydelsesfremmende teknologier.