Civic Tourer-ydeevne

Jævn kørsel

Skal det være benzin eller diesel? Det er brændstof til hjernen. Uanset hvad du vælger, kan du være sikker på problemfri kørsel kilometer efter kilometer.

Rul

Mød din nye makker, som du skal på eventyr med.

Honda Civic Tourer, set forfra.

Med sin sporty stamtavle, banebrydende ingeniørkunst og fremragende brændstoføkonomi giver Civic Tourer dig en jævn, avanceret og tilfredsstillende køreoplevelse.

En fornøjelse at køre

Uanset hvor du skal hen, kan du regne med en sporty og hurtigtreagerende bil.

Når du får den ud at køre, viser Civic Tourer'en sit sande jeg. Du vil overraskes over at opleve en sådan manøvredygtighed, en så jævn kurvekørsel og så lette styreegenskaber i en stationcar. Men måske er det ikke så overraskende … det er jo en Civic.

Lavet til Europa

Civic Tourer'en er både kompakt og strømlinet, og den giver raffineret kontrol, når du er ude at køre – perfekt til kørsel i Europa. Vi testede den under nogle af de hårdeste og mest forskelligartede kørselsforhold på kontinentet, indtil vi var sikre på, at du ville være klar til hvad som helst.

Oplev kørslen, ikke vejen

Uanset om du skal ud på langtur eller tager en genvej ned ad en brolagt gade, sørger det adaptive støddæmpersystem for, at du nyder turen.

Nærbillede af gearstang.

En knap, der sidder lige ved gearstangen - så systemet er let at aktivere.

Du vil opdage, at Civic Tourer'en giver stabil kørsel, uanset hvilket terræn du kører i. Det adaptive støddæmpersystem (ADS) fås som ekstraudstyr, og med det kan du justere affjedringen, indtil kørslen opleves helt rigtigt.

Sådan fungerer det

Systemet har tre indstillinger, der er nemme at bruge: komfort, normal og dynamisk. Du skal blot vælge den indstilling, der passer bedst til din kørestil, til din hastighed og til vejens beskaffenhed – derefter justerer det adaptive støddæmpersystem automatisk manøvreringen og smidigheden til det, du ønsker.

Nærbillede af adaptivt støddæmpersystem.

Det adaptive støddæmpersystem lader dig tilpasse køreegenskaberne efter behov.

Honda Civic Tourer, set skråt bagfra og fra højre. Udendørsbillede.

Udviklet til at præstere

Avanceret og effektiv – vores Earth Dreams-motorteknologi er designet til kørsel i den virkelige verden.

Civic Tourer'en fås med vores mest avancerede motor – den kompakte 1,6 liter i-DTEC-dieselmotor. Det er en motor i den nyeste generation fra vores Earth Dreams Technology-serie. Den er den letteste og mest lydløse i sin klasse og er specialjusteret til at sikre perfekt balance mellem effektivitet og ydeevne.

Der opnås en endnu højere effektivitet takket være Eco Assist-systemet, som via farvede lamper fortæller dig, hvor økonomisk du kører. Der er også en gearskifteindikator, der viser dig, hvornår det bedst kan betale sig at skifte gear med henblik på at spare brændstof.

Honda Civic Tourer, set skråt forfra og fra højre. Udendørsbillede.

Hvad driver dig?

Vælg motor til din Civic Tourer – og gør den til din egen.

Vores motorer, som er tilgængelige med enten manuel gearkasse eller en 5-trins automatgearkasse (automatgear fås kun til vores benzinmodel), sikrer takket være det intelligente variable ventilsystem en avanceret køreoplevelse med ubesværet kraft og god brændstoføkonomi.

Honda Civic Tourer, set forfra med billede af motoren.
Motor
Maks. effekt
Brændstofforbrug, blandet kørsel
CO₂-udledning
  • 1.8
  • Manuel
  • Benzin
142 hk ved 6500 o/min. 15,6-16,1 km/l 146-149 g/km
  • 1.8
  • Automatisk
  • Benzin
142 hk ved 6500 o/min. 15,2 km/l 155 g/km
  • 1.6
  • Manuel
  • Diesel
120 hk ved 4000 o/min. 25,6-26,3 km/l 99-103 g/km

System til registrering af trafikskilte

Jo mere du ved, jo sikrere er du.

Nærbillede af system til registrering af trafikskilte.

Systemet kan vise to skilte ad gangen.

Hvor mange gange har vigtige trafikskilte suset forbi dig i en tåge? Systemet til registrering af trafikskilte (TSR) genkender automatisk trafikskilte og viser dem på det intelligente multiinformationsdisplay, så du altid ved, hvad du lige har passeret.

Teknologi, du kan regne med

Med systemet til registrering af trafikskilte kan du holde fokus på det, der er vigtigt – vejen. Systemet kan vise to skilte samtidig på i-MID-displayet. Det er ligesom at have et ekstra par øjne med om bord.

Nærbillede af i-MID-display.

Systemet er nemt at betjene og vises på i-MID-displayet.

Honda Civic Tourer, set skråt bagfra og fra højre med billede af systemet til registrering af trafikskilte.

Systemet til registrering af trafikskilte genkender automatisk trafikskilte og viser dem på i-MID-displayet.

Blindvinkelassistent

Et system til tidlig varsling, der giver sikrere overhalinger.

Honda Civic 5-dørs, set forfra via blindvinkelassistenten.

Blindvinkelassistenten anvender radar til automatisk at registrere køretøjer på steder, du har svært ved at se.

Det kan være skræmmende og farligt, hvis du overser et andet køretøj pga. den blinde vinkel i dit køretøj. Honda har for første gang introduceret en radarteknologi kaldet blindvinkelassistent, som automatisk registrerer køretøjer på steder, du har svært ved at se, og advarer dig.

Nærbillede af indikator i sidespejl.

En integreret indikator i sidespejlet øger sikkerheden.

Fugleperspektiv af to Honda Civic'er med billede af blindvinkelassistenten.

Blindvinkelassistenten advarer dig, hvis der befinder sig en bil i din blinde vinkel.

Aktivt City Brake bremsesystem

Det er ikke alle ulykker, der sker ved høj hastighed.

Der kan forekomme mange slags buler og slag på parkeringspladser – ja, selv i din egen indkørsel. Det aktive City Brake bremsesystem er et laserbaseret system, der scanner vejen foran dig og automatisk aktiverer bremserne, hvis det registrerer, at der er risiko for kollision.

Honda Civic Tourer, set skråt bagfra og fra venstre. Bylokation.

Ro i sindet som standard

Honda forstår, at effektiv bilsikkerhed er ensbetydende med at være forberedt på alle kørselsforhold. Du vil få udbytte af en bred vifte af standardsikkerhedsfunktioner, der kan hjælpe med at forebygge, at der overhovedet sker en ulykke.

Honda Civic Tourer, set skråt forfra og fra højre med billede af bilens skelet.

Fjernlysautomatik

Vurderer kørselsforholdene omkring dig og slår automatisk fjernlyset til, hvis det er nødvendigt.

ACE-karosseri

Karosseristruktur, der absorberer energien ved en kollision og leder den væk fra passagererne. Minimerer også skaderne på det andet køretøj.

Elektronisk bremsekraftfordeling

Tilføjer en styrelogik til det eksisterende ABS-system (antiblokeringssystem), der styrer bremsetrykket fortil og bagtil i forhold til vægtfordelingen for/bag.

Dæktrykadvarselssystem

Der kan ske en punktering når som helst, og derfor overvåger dæktrykadvarselssystemet løbende dæktrykket og advarer dig, når det bliver for lavt.

Airbags

Vi har monteret airbags hele vejen rundt i Civic Tourer'en, lige fra de forreste airbags foran føreren og forsædepassageren til gardinairbags i siderne. De øger beskyttelsen, hvis der skulle ske en kollision, uanset fra hvilken retning.

Nødstopsignal

Katastrofeblinket blinker hurtigt, når nødstopsignalet aktiveres, og advarer førerne bag dig om, at du måske bremser hårdt op – det mindsker risikoen for en kollision med en bagvedkørende bil.

Hill Start Assist

Systemet holder bremserne for dig under start på en bakke og hjælper med at forebygge, at du ruller baglæns, og sikrer, at du kommer videre uden problemer.

Elektronisk stabiliseringssystem

Innovativ teknologi, der hjælper med at undgå, at bilen skrider ud, når du bremser hårdt op.

Vognbaneassistent

Registrerer vognbanelinjer, og hvis bilen afviger fra din nuværende vognbane, uden at du aktiverer afviserblinket, advarer systemet dig med hørbare og synlige advarsler.