CR-V-ydeevne

Buldrer derudaf

En ydeevne, der trodser matematikken. Den kraftfulde nye 1.6 liter dieselmotor giver dig mere effekt fra den samme størrelse motor.

Rul

Vil du køre med?

Honda CR-V, set skråt forfra.

Sæt dig bag rattet i den nye CR-V, og oplev de seneste nyskabelser fra Honda, som bringer din køreoplevelse – og dit humør – op på et højere niveau.

Kør smartere

CR-V'en kan klare nogle af de vanskeligste vejforhold.

Honda CR-V, set fra siden med billede af forhjulstræk.

Normale køreforhold og 2-hjulstræk ved fulde omdrejninger.

Stærk økonomi

Vi har tænkt meget nøje over, hvordan du bruger din 4-hjulstrukne bil. Vores innovative 4-hjulstræksystem kan prale af en bedre brændstoføkonomi, idet det kun kobler ind, når omdrejningssensorerne registrerer nedsat vejgreb. På den måde får du det optimale vejgreb, når du har brug for det, uden at spilde unødvendigt brændstof, når du ikke har.

Med sikkerhed i højsædet

Optimalt vejgreb, stabilitet og manøvredygtighed er integreret i hele CR-V-serien. Det skyldes, at de som standard er medtaget i vores innovative elektroniske stabiliseringssystem (VSA), der inkluderer adskillige avancerede køresystemer, som gør vejkørsel lidt mere sikker.

Fugleperspektivbillede af Honda CR-V'en med billede af VSA.

Det elektroniske stabiliseringssystem (VSA) forbedrer vejgreb, stabilitet og manøvredygtighed.

Honda CR-V, set fra siden med billede af forhjulstræk.

I mere ujævnt terræn slås 4-hjulstrækket til.

Motoreffekt, som ikke koster alverden

Vores nye 1.6 liter i-DTEC-motor er ikke kun mere kraftfuld, den er også mere effektiv – og den indeholder vores nyeste Earth Dreams-teknologi.

Den nye 1.6 liter i-DTEC-motor fås til den 4-hjulstrukne CR-V, med 160 hk og 350 Nm og et CO2-udslip på så lidt som 129 g/km med manuel gearkasse og 134 g/km med automatgearkasse. Det giver dog mere motoreffekt og drejningsmoment, når du har brug for det – uden at gå på kompromis med økonomien.

Fremtidens motor

Du behøver ikke ofre motoreffekt for at opnå bedre brændstoføkonomi.

Vores mål er at hylde køreglæden og samtidig beskytte planeten. Vi kalder det Earth Dreams. Med sin kombination af optimal brændstoføkonomi og en dynamisk køreoplevelse er den virkelig fremtidens motor.

Nærbillede af Honda Earth Dreams-logo.

Hvad driver dig?

Vælg en 2-hjulstrukket eller 4-hjulstrukket model - og gør den til din egen

2-hjulstræk

Takket være nogle smarte teknologier til brændstofbesparelse kan den 2-hjulstrukne model af CR-V'en levere et moment på 300 Nm og en CO2-udledning på kun 119 g/km*. Den fås med en 6-trins manuel gearkasse.

4-hjulstræk

Hvis du er en af dem, der kører mange længere ture, bør du overveje en i-DTEC-dieselmotor for at få en bedre brændstoføkonomi på de lange ture. Den 4-hjulstrukne model, som leveres med enten en 6-trins manuel gearkasse eller en 9-trins automatgearkasse, giver et fremragende vejgreb.

*Brændstoføkonomitallene er hentet fra officielle EU-regulerede laboratorietestresultater; de gengives her, så du kan sammenligne med andre biler, og afspejler muligvis ikke de virkelige tal.

 

 

Billede af CR-V, set forfra. Motorillustration.
Motor
Maks. effekt
Brændstofforbrug, blandet kørsel*
CO₂-udledning
2-hjulstræk
  • 1.6
  • Manuel
  • Diesel
120 hk ved 4000 o/min. 22,2-22,7 km/l 115-119 g/km
  • 2.0
  • Manuel
  • Benzin
155 hk ved 6500 o/min. 13,9 km/l 168 g/km
4-hjulstræk
  • 1.6
  • Manuel
  • Diesel
160 hk ved 4000 o/min. 19,6-20,4 km/l 129-133 g/km
  • 1.6
  • Automatisk
  • Diesel
160 hk ved 4000 o/min. 18,9-19,6 km/l 134-139 g/km
  • 2.0
  • Manuel
  • Benzin
155 hk ved 6500 o/min. 13,2-13,5 km/l 173-177 g/km
  • 2.0
  • Automatisk
  • Benzin
155 hk ved 6500 o/min. 13,0-13,3 km/l 175-179 g/km

Den rigtige balance af motoreffekt

Motoreffekt plus brændstoføkonomi er lig med perfekt ydeevne.

Ny 9-trins gearkasse

Vi har også lanceret en ny 9-trins automatgearkasse til vores avancerede 1.6 liter dieselmotor. Ni gear betyder, at du altid har det rette udvekslingsforhold til rådighed, hvilket giver en jævnere acceleration og deceleration, maksimerer motorens reaktionsevne og økonomi og reducerer emissionerne.

Virkelig effektivitet

Vores 1.6 liter i-DTEC-dieselmotorer giver dig en fin afstemt balance mellem ydeevne og effektivitet. Den fås med 120 hk på 2-hjulstrukne modeller og med 160 hk på 4-hjulstrukne modeller, hvilket giver en lettere fornemmelse og mere adræt kørsel end med andre dieselmotortyper, og den leverer et drejningsmoment på hele 350 Nm (160 hk) og CO2-emissioner på så lidt som 115 g/km (120 hk)

Nærbillede af Honda CR-V'ens gearskift.
Honda CR-V, set skråt forfra. I bjergene/byen.

2.0 liter i-VTEC-benzinmotoren med 155 hk har elektronisk styring af variabel ventiltiming og ventilløft, hvilket giver optimal ydeevne ved høje motoromdrejningstal og optimal brændstoføkonomi ved lavere omdrejningstal. Den fås med en 5-trins automatgearkasse med 4-hjulstræk eller med en 6-trins manuel gearkasse med enten 2-hjulstræk eller 4-hjulstræk.

Se dine besparelser

Eco Assist hjælper dig til at køre mere effektivt.

ECON-knappen modificerer CR-V'ens system, så det byder på en fremragende brændstoføkonomi – og nogle af de laveste CO2-udledningsniveauer, du kommer i nærheden af (fra helt ned til 119 g/km). Instrumentbrættet i CR-V'en viser også, når du kører økonomisk (skifter fra blå til grøn farve), så du med tiden lærer at køre mere brændstoføkonomisk og kan spare penge, når du tanker op.

Nærbillede af Honda CR-V'ens ECON-knap.

Avanceret beskyttelse

Hvad er det vigtigste ved en Honda? Personerne, der sidder indeni. Og vores nye CR-V har sat mere avancerede standarder for din sikkerhed.

Blandt de mange funktioner kan nævnes Aktivt City Brake bremsesystem, som er standard fra Comfort-udgaven, og som overvåger trafikken foran bilen og advarer om en frontkollision, så føreren har tid til at reagere. Så er der også vores vognbaneassistentalarm, der fortæller dig, hvis du afviger fra din vognbane. Du vil også føle dig mere sikker pga. det intelligente system til advarsel om frontkollision, der overvåger området omkring bilen, så du kan undgå sammenstød.

Nærbillede af Honda CR-V'ens knapper til vognbaneassistenten og i-MID-displayet.
Honda Civic 5-dørs med billede af vognbaneassistenten.

Den sikreste CR-V til dato

Ud over det stilfulde design er der avanceret sikkerhedsarbejde på spil i CR-V'en, hvilket har resulteret i dens første 5-stjernede Euro NCAP-bedømmelse.

Honda CR-V, set fra fugleperspektiv med billede af bilens skelet.

Smart beskyttelse

Et system til piskesmældsbegrænsning absorberer noget af den kraft, som passagerer rammes af i forbindelse med en kollision, og hjælper med at minimere omfanget af piskesmældsskader.

Intelligente airbags

De forreste airbags gør brug af en 2-trins udløser, som gør det muligt at variere udløsning af airbaggene afhængigt af kollisionens kraft. Gardinairbags beskytter føreren og passagererne i tilfælde af sidekollisioner.

Bevægelsesaktiv elektrisk servostyring (MA-EPS)

Et system, der registrerer ustabilitet under glatte forhold, både i skarpe sving og ved opbremsning, og automatisk giver føreren besked om at styre i den rigtige retning.

Nødstopsystemet

Dette system aktiverer automatisk bremserne og katastrofeblinket, når den registrerer en nødstopsituation, hvilket advarer bagvedkørende biler om, at bilen bremser pludseligt op.

Beskytter også fodgængere

Konstruktionen af fronten på den nye CR-V er designet således, at den hjælper med at absorbere energi i tilfælde af sammenstød med en fodgænger.

Tilbage til hovedsiden
Honda

Loading. Hav´ venligst tålmodighed