Hondas verden

Inspireret af drømme

Vores filosofi er baseret på en grundlæggende bestræbelse: At gøre vores kunder glade og forbedre deres tilværelse. Vi vil altid stræbe efter at udvikle vores idéer og opfylde vores ambitioner, og vi vil dele vores glæde og begejstring over at opnå dette med resten af verden.

Rul

Honda-logo.

Modet til at udfordre det traditionelle

"Hvis du laver et fantastisk produkt, skal folk nok købe det" – Soichiro Honda

Vores grundlæggende overbevisninger, politikker og principper

Vores grundlæggere, Soichiro Honda og Takeo Fujisawa, gjorde deres drøm til vores filosofi hos Honda. Den bygger på to grundlæggende fundamenter: "Respekt for individet" og det, vi kalder "De tre glæder". Den dag i dag deles den af alle vores medarbejdere, og den gennemstrømmer alle aktiviteterne i vores virksomhed.

Men Hondas vision er mere end blot ord. Vores medarbejdere ved, at virksomheden stoler på dem og tilskynder dem til at tage udfordringer op uden angst for, at det mislykkes. Der er respekt for alle hos Honda. Sådan ville Soichiro have det.

Respekt for individet

Initiativ, tillid, lighed.

Honda er en virksomhed, der er bygget på gensidig respekt. Vi ved, at mennesker har deres egne idéer, så vi opfordrer vores medarbejdere til at handle på dem og til at tage ansvar for dem. Vores kultur med gensidig tillid gør, at vi stoler på hinanden og deler vores viden med hinanden.

Luftfoto af Honda Jazz med Honda-arbejdere på fabrikken.
ASIMO og elever på Hondas School of Dreams.

Morgendagens drømmere – ASIMO underholder elever på Hondas School of Dreams i Swindon.

De tre glæder

Købe, sælge og skabe.

Glæden ved at købe

Vi ønsker, at vores kunder føler, at de har truffet et klogt valg, og at de får mange års trofast tjeneste fra deres Honda.

Glæden ved at sælge

Vores udvalg skal motivere vores forhandlere. Det er ikke let for en forhandler at sælge et produkt, der ikke indgyder tillid.

Glæden ved at skabe

Hvis vores kunder og vores forhandlere er tilfredse, kan vores udviklingsteam være stolte af deres arbejde.

Nærbillede af Honda Civic 4-dørs med cykelholder.
Honda Uni Cub, der anvendes i et bibliotek.
Den første familie, der købte en Honda FCX.
Jamie Lee Curtis og hendes Honda Clarity FCX.

De hvide overalls

"Man kan ikke fremstille gode produkter i en snavset fabrik."

Honda Civic 5-dørs med arbejdere, set forfra.

I dag bærer alle vores teknikere i hele verden stadig hvide overalls i respekt for Soichiros oprindelige idé.

I Honda-produktionshallen bærer alle hvide overalls – selv den øverste chef. Snavs er tydeligt på hvidt tøj: Hvis man laver det renest mulige fabriksanlæg, er der ikke noget snavs, der kan komme på tøjet. Soichiro Honda fik idéen tilbage i 1952, og vi har fulgt den lige siden.

Glæden ved at arbejde

I Hondas verden ønsker vi, at alle nyder deres arbejde, taler åbent og arbejder ambitiøst og bestræber sig på at skabe værdi. Vi mener, at dette hjælper vores medarbejdere med at producere produkter i høj kvalitet til en rimelig pris. Vores mål? Fuldt tilfredse kunder.

Soichiro Honda og nogle fabriksarbejdere i hvide overalls.

Soichiro Honda var meget fremsynet og havde allerede fra starten den idé, at man skulle arbejde i hvide overalls for at signalere et rent arbejdsmiljø.