JAGTEN PÅ DET SUBLIME

20 års erfaring med udvikling af hybridbiler er gået forud for den intelligente motor i den nye CR-V, som altid leverer en god køreoplevelse.

  • INTELLIGENT MULTI-KØRSEL

    i-MMD

  • Forbrug ved blandet kørsel

    15,2 km/l (WLTP)

Rul

Direkte forbindelse

CR-V Hybrid vælger den bedste tilstand, så kørslen altid opleves hurtigreagerende og effektiv.

Den er udstyret med en 2,0 liters Atkinson-benzinmotor og to elmotorer – den ene til elektrisk trækkraft, og den anden til elgeneratoren – så en kan køre i benzindrevet tilstand, eldrevet tilstand eller hybridtilstand. I stedet for en konventionel gearkasse har CR-V en enkelt fast gearudveksling, der giver føreren en fornemmelse af overskud og tillid – det er en hybridbil, du kan mærke.

Honda CR-V Hybrid, set skråt forfra på en gade.

Den kan tænke selv

Det intelligente Multi-Mode Drive sikrer altid høj ydeevne og overlegen effektivitet.

i-MMD-teknologien sikrer, at bilen altid bruger energien på den mest effektive måde. Det betyder, at CR-V Hybrid skifter umærkeligt mellem de tre kørselstilstande: Electric Drive, Hybrid Drive eller Engine Drive. Når bilen starter i Electric Drive, kan du høre en lyd som advarsel (så stille er den), og under visse kørselsforhold kan du vælge at forlænge Electric Drive-perioden ved at trykke på knappen EV Mode på instrumentbrættet. Hvis du ønsker mere dynamik, giver Sport Mode en mere medrivende køreoplevelse.

Nærbillede af Honda CR-V Hybrid-drivlinjesystem.
Nærbillede af Atkinson-benzinmotoren i Honda CR-V, set forfra.

Atkinson 2,0-liters benzinmotoren arbejder sammen med to elmotorer til hhv. fremdrift og generator, og disse styres af det intelligente i-MMD-system (intelligent Multi-Mode Drive).

Ubesværet kørsel

Nyd køreturen, mens Honda CR-V vælger den mest dynamiske og effektive måde at komme frem på.

Det er et banebrydende system, der gør, at benzinmotoren kører inden for sit optimale effektområde så ofte som muligt. Sammen med ECON-tilstanden er resultatet en ekstremt brændstoføkonomisk bil.

Nærbillede af Honda CR-V Hybrids kabinekonsol.

Kørselstilstanden vælges på gearstangsknappen på konsollen.

Nærbillede af Honda CR-V Hybrids interiør, set ud mod en gade.

Sommetider benytter CR-V alle tre motorer for at opnå den bedste ydeevne – en "triple boost" – samtidig med, at kørslen er så brændstoføkonomisk som muligt.

Sikkerhedsstandard

Honda SENSING er en pakke med avancerede funktioner, der er designet til at gøre kørslen mere sikker for dig og dine passagerer.

Honda CR-V Hybrid, set fra siden på en gade.

Collision Mitigation Braking System

Hvis der er risiko for en kollision med et køretøj eller en fodgænger, advarer denne funktion dig om faren og nedsætter bilens hastighed og er dermed med til at minimere effekten af et sammenstød.

Lane Departure Warning

Hvis bilen bevæger sig uden for sin vognbane, uden at du aktiverer afviserblinket, blinker advarselslamperne, og der lyder et lydsignal for at gøre dig opmærksom på vognbaneoverskridelsen.

Road Departure Mitigation

Et kamera monteret i forruden registrerer, om bilen er på vej væk fra vejbanen, og bruger den elektriske servostyring til at påføre diskrete korrektioner på rattet for at holde bilen på vejbanen. Under særlige betingelser kan den også aktivere bremserne.

Lane Keeping Assist System

Dette system hjælper med at holde bilen i midten af vognbanen og giver en mindre stressende køreoplevelse ved at mindske behovet for korrigerende styrebevægelser på motorvejen.

Traffic Sign Recognition

Systemet til registrering af trafikskilte identificerer trafikskilte og viser dig oplysningerne visuelt på et display. Der kan vises to skilte samtidig.

Intelligent fartbegrænser

Kombinerer på en smart måde den eksisterende fartbegrænsers justerbare funktion med systemet til registrering af trafikskilte og indstiller automatisk til den hastighedsgrænse, som registreres af systemet til registrering af trafikskilte.

Intelligent - Adaptive Cruise Control

Denne funktion registrerer, om et køretøj, der kører i en tilstødende vognbane, har til hensigt at skære ind foran din bil, og regulerer din hastighed på forhånd. Den hjælper dig også med at opretholde afstanden mellem dig selv og det forankørende køretøj, så du ikke behøver manuelt at ændre hastighed.