CR-V i Electric Drive
I denne tilstand kører du 100 % glidende og lydløs på strøm – eksempelvis reagerer bilen øjeblikkeligt, når du sætter den i gang ved grønt lys.
Den er udstyret med en 2,0 liters Atkinson-benzinmotor og to elmotorer – den ene til elektrisk trækkraft, og den anden til elgeneratoren – så en kan køre i benzindrevet tilstand, eldrevet tilstand eller hybridtilstand. I stedet for en konventionel gearkasse har CR-V en enkelt fast gearudveksling, der giver føreren en fornemmelse af overskud og tillid – det er en hybridbil, du kan mærke.
i-MMD-teknologien sikrer, at bilen altid bruger energien på den mest effektive måde. Det betyder, at CR-V Hybrid skifter umærkeligt mellem de tre kørselstilstande: Electric Drive, Hybrid Drive eller Engine Drive. Når bilen starter i Electric Drive, kan du høre en lyd som advarsel (så stille er den), og under visse kørselsforhold kan du vælge at forlænge Electric Drive-perioden ved at trykke på knappen EV Mode på instrumentbrættet. Hvis du ønsker mere dynamik, giver Sport Mode en mere medrivende køreoplevelse.
Atkinson 2,0-liters benzinmotoren arbejder sammen med to elmotorer til hhv. fremdrift og generator, og disse styres af det intelligente i-MMD-system (intelligent Multi-Mode Drive).
CR-V vælger umærkeligt den optimale kørselstilstand.
Det er et banebrydende system, der gør, at benzinmotoren kører inden for sit optimale effektområde så ofte som muligt. Sammen med ECON-tilstanden er resultatet en ekstremt brændstoføkonomisk bil.
Kørselstilstanden vælges på gearstangsknappen på konsollen.
Sommetider benytter CR-V alle tre motorer for at opnå den bedste ydeevne – en "triple boost" – samtidig med, at kørslen er så brændstoføkonomisk som muligt.
Hvis der er risiko for en kollision med et køretøj eller en fodgænger, advarer denne funktion dig om faren og nedsætter bilens hastighed og er dermed med til at minimere effekten af et sammenstød.
Hvis bilen bevæger sig uden for sin vognbane, uden at du aktiverer afviserblinket, blinker advarselslamperne, og der lyder et lydsignal for at gøre dig opmærksom på vognbaneoverskridelsen.
Et kamera monteret i forruden registrerer, om bilen er på vej væk fra vejbanen, og bruger den elektriske servostyring til at påføre diskrete korrektioner på rattet for at holde bilen på vejbanen. Under særlige betingelser kan den også aktivere bremserne.
Dette system hjælper med at holde bilen i midten af vognbanen og giver en mindre stressende køreoplevelse ved at mindske behovet for korrigerende styrebevægelser på motorvejen.
Systemet til registrering af trafikskilte identificerer trafikskilte og viser dig oplysningerne visuelt på et display. Der kan vises to skilte samtidig.
Kombinerer på en smart måde den eksisterende fartbegrænsers justerbare funktion med systemet til registrering af trafikskilte og indstiller automatisk til den hastighedsgrænse, som registreres af systemet til registrering af trafikskilte.
Denne funktion registrerer, om et køretøj, der kører i en tilstødende vognbane, har til hensigt at skære ind foran din bil, og regulerer din hastighed på forhånd. Den hjælper dig også med at opretholde afstanden mellem dig selv og det forankørende køretøj, så du ikke behøver manuelt at ændre hastighed.