Udfasning af 2G/3G
Da mobilnetoperatører i mange lande forbedrer deres teknologier for fremtiden, er deres 2G/3G-netværk ved at blive udfaset. Denne udfasning af 2G/3G-netværk betyder, at nødopkaldsfunktionen (eCall) ikke længere vil være tilgængelig.
De berørte køretøjer er angivet nedenfor efter modelnavn og modelkode*.


Vigtig:
Kunder med køretøjer, der er udstyret med en 112-eCall-enhed, og som bruger 2G/3G-netværk, skal være opmærksomme på, at hvis disse netværk i deres land eller område er blevet udfaset, vil eCall-tjenesten ikke fungere, og der vil ikke blive indledt et nødopkald i tilfælde af en ulykke – uanset om det sker via udløsning af airbags eller en manuelt udløst eCall ved hjælp af køretøjets SOS-knap.
Baggrund:
Beslutningen om at udfase mobilnetværk og den deraf følgende indvirkning på køretøjets funktioner og egenskaber er uden for Hondas kontrol. Tidspunktet for udfasningen varierer fra land til land og fra operatør til operatør, men vil starte inden for de næste 5 år, hvis det ikke allerede er sket.
Det udstyr, der bruges til at understøtte 2G/3G-netværkene, vil blive fjernet, og som følge heraf vil disse netværk ikke længere være tilgængelige. Årsagerne til de planlagte udfasninger omfatter:
- Forbedrede tjenester: Brug af 4G/5G-netværk giver hurtigere hastigheder, bedre tilslutningsmuligheder, højere datamængder og understøttelse af moderne teknologier.
- Forældet teknologi: 2G/3G-netværk er ved at blive forældede, da nyere netværk giver overlegne muligheder for data- og stemmekommunikation.
Eventuel påvirkning af andre af køretøjets funktioner er ved at blive undersøgt. Kontakt venligst din lokale forhandler eller Hondas kundekontaktcenter, hvis du har spørgsmål.
Jazz
inklusive Jazz-Crosstar
GR3, GR6
Civic
inklusive Type R
FL4, FL5
Honda e
ZC7
HR-V
RV5
e:Ny1
RS1
ZR-V
RZ4
CR-V
inklusive Hybrid
RT5, RT6, RW1, RW2, RS5, RS6, RS8
*Modelkoden kan findes i stelnummeret (VIN) ved at se på det 4., 5. og 6. ciffer. f.eks. JHMGR3800NS200001