På showet talte Honda Motors CEO Toshihiro Mibe om det slogan, som Honda har i dag: The Power of Dreams – How we move you, som er baseret på to grundlæggende ideer: passionen for at gøre medarbejdernes drømme til virkelighed og konceptet mobilitet. Hele messen i Tokyo handler om mobilitet, og Honda har altid handlet om at hjælpe folk med at bevæge sig og blive transporteret. Det startede med motorcykler, og i dag udvikler Honda en række forskellige køretøjer og transportmidler, lige fra motorcykler og biler til fly, motorer til både og andre spændende køretøjer.
I sidste nummer af vores nyhedsbrev skrev vi om en række koncepter, som Honda præsenterede på sin stand på den japanske bilmesse. En virkelig spændende nyhed for dem, der kan lide Honda-biler, og som vi ikke havde med i forbindelse med Prelude-konceptet. Ældre Honda-kørere husker måske Honda Prelude, en todørs kompakt sportscoupé, som Honda producerede fra 1978 til 2001 i hele fem generationer.
Prelude er tilbage
Navnet Prelude er altså tilbage, i en sjette generation. Prelude vender tilbage med det nye modelkoncept, der blev præsenteret på messen. Honda har altid engageret sig i at skabe sporty køretøjer. Denne model bliver optakten til Hondas fremtidige sportsmodeller og vil arve køreglæden og give den videre ind i den fuldt udviklede elektrificerede fremtid. Prelude-konceptet er en specialsportsmodel, og med sit strømlinede udseende kan den tilbyde en utrolig spændende køreoplevelse. Ligesom i tidligere Prelude-modeller indeholder konceptet en todørs kompakt coupémodel med markante sporty kurver og linjer.