Smukkere smil på den nye HR-V

Ydre designoptimeringer, mere støjsvag kabine og bedre sæder. En af de bedst sælgende mini-SUV´er kommer fra Honda og hedder HR-V. Årsmodellen 2019 frigives til oktober og er den mest sofistikerede model til dato.

3. september 2018

For det første giver HR-V dig et nyt, bredt skinnende smil. Højblankt mørkt krompanel erstatter kombinationen af sort og krom ovenfor grillen. Den forreste kofanger har fået et dybere luftindtag og indeholder runde tågelygter. Lygterne har nu projicerende linser med ændrede LED-nærlys som standard. Selv baglygterne har fået mørkere linseindfatninger ligesom en mørk kromliste. Både lygterne for og bag er nu af LED-typen.

Bilens sæder er ændret for at give endnu bedre støtte. Selv indtrækket er forbedret, standardstoffet er af højere kvalitet og på de mere eksklusive modeller kombineres stof og læder med dobbeltsøm. Bilen kan fås i otte farver, hvor Midnight Blue Beam Metallic er helt ny.

En anden fin interiørmæssig forbedring er at bilen er blevet gjort mere støjsvag. Mere isolering som dækker væggen mellem motorrum og kabine samt omkring de foreste hjulkasser, ved bagklappen og samtlige dørpaneler, højner komforten. For første gang kan HR-V (afhængig af modelniveau) udstyres med Active Noise Cancellation. Teknikken er udarbejdet for at mindske lavfrekvent lyd i kabinen. Det gøres via to mikrofoner og lydsignaler via højttalerne.

Model 2019 bliver solgt fra oktober måned i Danmark, og dette med en højeffektiv 1.5-liters i-VTEC benzinmotor. Den er udstyret med 130 heste med et maks omdrejningspunkt på 155Nm ved 4600 omdrejninger per minut. Motoren kan kobineres med en seksgears manuel gearkasse eller automatgearkasse (CVT). Brændstofforbruget ligger på moderate 18,9 km/l og CO2-udslip er blevet målt til 121 g/km på CVT-modellen.

Til foråret suppleres motorudbuddet med en mere sporty 1.5-liters VTEC Turbo-motor og en 1.6-liters i-DTEC dieselmotor. Produktionen af 2019 års HR-V er startet og de første leveringer forventes at ske i oktober.