Honda har altid taget trusler mod miljøet seriøst

20. marts 2012

Sidste år præsenterede Honda sine nye skrappe miljømål og introducerede et nyt miljøsymbol. Dette symbol er nu blevet fulgt op med to animerede film, som I kan se her.

I år er det 40 år siden Honda som det første bilmærke introducerede en benzinmotor med en udledning, der var mindre end alle de andre konkurrenters. Civic CVCC vakte stor opmærksomhed i 1972 og var en logisk følge af det udviklingsarbejde, der var blevet påbegyndt et par år tidligere, med den overordnede målsætning, at ”We must work to leave blue skies for our children” (Vi skal arbejde på at bevare himlen blå til vores børn).

Denne målsætning er stadig aktuel, og Honda har successivt introduceret stadig skrappere miljømål for koncernens brede udbud af motorprodukter. Den seneste målsætning, der rækker frem til 2020, indebærer, at Hondas produkter skal udlede 30 procent mindre kuldioxid sammenlignet med niveauet for år 2000.

I forbindelse med de nye miljømål relanceredes sloganet fra 1966, Blue Skies for Our Children, og blev udbygget med et helt nyt miljøsymbol. Et symbol og en illustrationsteknik, som også går igen i Hondas animerede miljøfilm.

Blue skies Mobility World

Blue skies generation