Honda Civic 5-dørs med en mand, der udtænker idéer, set fra siden.

INSPIRERET AF DRØMME

"Hvis du laver et fantastisk produkt, skal folk nok købe det" – Soichiro Honda

Nærbillede af Honda Civic Type R, med omgangstider på siden.

Vores filosofi er baseret på et grundlæggende ønske: at gøre vores kunder glade og forbedre deres liv. Vi vil altid stræbe efter at udvikle vores idéer og opfylde vores ambitioner, og vi vil dele vores glæde og begejstring over at opnå dette med resten af verden.

VORES GRUNDLÆGGENDE OVERBEVISNINGER, POLITIKKER OG PRINCIPPER

Vores grundlæggere, Soichiro Honda og Takeo Fujisawa, gjorde deres drøm til vores filosofi hos Honda. Den er bygget på to grundfundamenter: Respekt for den enkelte, og noget vi kalder De tre glæder. Selv i dag deles det af alle vores medarbejdere og indgår i hver eneste af vores virksomhedsaktiviteter.

Men Hondas vision er mere end bare ord. Vores medarbejdere ved, at virksomheden stoler på dem og tilskynder dem til at tage udfordringer op uden angst for, at det mislykkes. Der er respekt for alle hos Honda. Sådan ville Soichiro have det.

RESPEKT FOR DEN ENKELTE

Honda er en virksomhed, der er bygget på gensidig respekt. Vi ved, at mennesker har deres egne idéer, så vi opfordrer vores medarbejdere til at handle på dem og til at tage ansvar for dem. Vores kultur med gensidig tillid gør, at vi stoler på hinanden og deler vores viden med hinanden.

Asimo og elever på Hondas School of Dreams

DE TRE GLÆDER: Købe, sælge og skabe.

Den første familie, der købte en Honda FCX.

Glæden ved at købe

Vi ønsker, at vores kunder skal føle, at de har taget et klogt valg og opleve mange års pålidelig funktion fra deres Honda.

Nærbillede af Honda Civic 4-dørs med cykelholder.

Glæden ved at sælge

Vores sortiment skal motivere vores forhandlere. Det er ikke let for en forhandler at sælge et produkt, der ikke vækker tillid.

Brug af Honda Uni Cub på et bibliotek.

Glæden ved at skabe

Hvis vores kunder og forhandlere er tilfredse, så kan vores udviklingsteam være stolte af deres arbejde – et godt udført arbejde.

DE HVIDE KEDELDRAGTER

I Honda-produktionshallen bærer alle hvide overalls – selv den øverste chef. Snavs ses klart på hvidt tøj: Hvis du gør fabrikken så ren som muligt, vil der ikke være noget snavs, der kan dukke op. Soichiro Honda fik idéen tilbage i 1952, og vi har fulgt den lige siden.

Honda Civic 5-dørs med arbejdere, set forfra.

I dag bærer alle vores teknikere i hele verden stadig hvide kedeldragter i respekt for Soichiros oprindelige idé.

"Man kan ikke fremstille gode produkter i en snavset fabrik".

Glæden ved at arbejde: I Hondas verden ønsker vi, at alle nyder deres arbejde, taler åbent og arbejder ambitiøst og bestræber sig på at skabe værdi. Vi mener, at dette hjælper vores medarbejdere med at producere produkter i høj kvalitet til en rimelig pris. Vores mål? Fuldt tilfredse kunder.

Soichiro Honda og nogle fabriksarbejdere i hvide kedeldragter.

Opdag, hvordan det hele begyndte

Find ud af, hvordan Honda opstod ud fra en drøm og kreativ ambition

Læs nu