Generator- og drivmotorer
Når en stor bil skal have god acceleration, skal motorerne være stærke og kompakte. Generatormotoren producerer strøm, som lagres i batteriet.
Honda-hybridbiler leverer effektiv ydeevne og fremragende økonomi med langt lavere emissioner.
Det er afgørende at kunne holde trit med det konstant stigende krav om lav emission nu og her – og i fremtidens miljøbevidste verden.
Nye bestemmelser har allerede påvirket omkostningerne for kørsel, og denne tendens vil fortsætte fremover. Tiden er inde til hybridmotorer, og deres popularitet vil blive ved at stige, fordi hybridbiler leverer markant bedre brændstofudnyttelse med lavere CO2-emissioner end traditionelle benzindrevne biler. Det er ganske enkelt: Hybridbiler er kommet for at blive – ikke mindst på grund af de økonomiske fordele.
Vores ekspertise i udvikling af hybridbiler er baseret på kreativitet, innovation og optimering gennem mange år. Vi introducerede for første gang hybridmotoren med Insight i 1999, og lige siden har vi foretaget væsentlige forbedringer af teknologien og udvidet udvalget af hybridbiler.
Dette er vores næste generation af biler med firehjulstræk, hvor en benzinmotor arbejder sammen med en stor elmotor foran og to elmotorer bagi. Denne særlige hybridmotorenhed giver bedre køreegenskaber ved sving og opbremsninger samt optimeret brændstoføkonomi. Vi kalder det Super Handling – All-Wheel Drive med god grund.
En dejlig køreoplevelse med hurtig reaktion og behagelig kørsel i kraft af et system, der kan tænke selv.
Den fantastiske NSX, vores superhybridbil med overlegen styring og firehjulstræk. Den udnytter drejningsmomentet fra systemets tre elektriske motorenheder effektivt, og i kombination med en V6-benzinmotor opnås forbløffende ydeevne og køreegenskaber.
Honda CR-V, verdens mest populære SUV, er nu kommet til Europa i hybrid form.
Vi kalder det Multi Mode Drive, idet motoren skifter mellem tre driftstilstande, afhængigt af situationen og den vejtype, du kører på.
Kort sagt kombinerer vores avancerede hybridbiler fordelene fra både benzinmotoren og elmotoren. De er designet til at give dig en bedre brændstofudnyttelse ved at sammensætte en effektiv benzinmotor med kraften fra elmotoren. De to motortyper arbejder harmonisk sammen og leverer stabil trækkraft og hurtig acceleration, alt efter behov.
Med i-MMD-systemets to motorer har vi fremstillet vores første hybrid-SUV, som skal sælges bredt i Europa i form af den helt nye Honda CR-V. Denne nye CR-V er kendt for sin høje kvalitet, alsidighed og overlegne rummelighed. Den er bygget omkring en Atkinson 2,0-liters benzinmotor og vores unikke hybridmotorenhed – klar til at køre meget længere for meget mindre, helt ud i horisonten... og længere endnu.
Direct Drive Motor-enheden på NSX er en del af den mest avancerede bilmotor, vi nogen sinde har bygget.
Honda i-MMD Hybrid-motoren leverer stærk og hurtig reaktion i kraft af sine to elektriske motorer – du mærker straks suset. Men det handler ikke bare om det elektroniske moment, men også om, at vores hybridbiler giver dig det bedste fra begge verdener. Denne type intelligent drivteknologi skifter automatisk og umærkeligt mellem elektrisk trækkraft ved lave hastigheder og benzinmotorens høje hastigheder på landevejen, alt efter hvad der er mest effektivt.
Køreoplevelsen med en Honda Hybrid er unik. Der er intet som den rolige følelse af kontrol, når den elektriske motor tager fat. Når benzinmotoren tager over, er overgangen så stille og umærkelig, at du knap er sikker på, om motoren er i gang.
Det fantastiske ved Hybrid er, at du aldrig mere skal holde øje med opladningsstationerne eller have et specialstik installeret derhjemme. Motoren oplader løbende batteriet under kørslen – du skal blot fylde benzin på, som du plejer. Mere enkelt bliver det ikke.
En Hybrid reducerer dine udgifter til brændstof. Mindre brændstofforbrug betyder også lavere emissioner – meget bedre for din pengepung og for miljøet.
Du behøver ikke bekymre dig de næste fem år, eller de første 100.000 km – hvad der end indtræffer først – fordi Hondas i-MMD-batteri er fuldt dækket af den omfattende garanti. Vi er med dig hele vejen.
i-MMD-systemet (intelligent Multi Mode Drive) bestemmer, hvornår henholdsvis benzin eller el er den mest effektive energiform. Det betyder, at du som chauffør ikke behøver af skifte mellem de tre drivformer: Electric Drive, Hybrid Drive og Engine Drive.
I Electric Drive trækker motoren udelukkende på batterierne, hvilket giver superstille lavemissionskørsel.
I Hybrid Drive leverer benzinmotoren trækkraft til den elektriske generatormotor, som til gengæld leverer trækkraft til den elektriske drivmotor, så al overskydende trækkraft fra benzinmotoren føres tilbage gennem generatormotoren for at oplade batterierne.
I Engine Drive trækkes hjulene af benzinmotoren, men den elektriske motors boost kan aktiveres efter behov, f.eks. når du har brug for at foretage en hurtig overhalingsmanøvre.
Disse avancerede Honda Hybrid-komponenter skaber tilsammen en helt ny køreoplevelse.
Hvad er teknologien bag hybridbiler? Hvordan fungerer det? Hvor længe kan batterierne holde? Disse spørgsmål – og mange flere – bliver besvaret i Ofte stillede spørgsmål om Honda Hybrid.